reklama

Moja prvá skúsenosť so službami v Nemecku

Služby na Slovensku sú kvalitnejšie ako v Nemecku, a nie je to tým, že sa mi cnie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (43)

Prišli sme do Nemecka a potrebujeme si prenajať byt. Paráda. Chvíľku mi trvalo kým som sa zorientovala na ich realitných webových stránkach. Človeku by ani nenapadlo spraviť pre úžívateľa tak náročnú stránku. Som sa nasmiala, že naše realitky sú o koľko popredu. Len som snívala o jednoduchosti a prehľadnosti webov, na ktoré som bola zvyknutá u nás doma. Keď som si ako tak predýchala šok, tak som naďabila na odkaz, ktorú spustil ďalší výbuch smiechu. Noviny na svojej stránke zverejňovali aj inzerciu... Bolo asi komplikované to mať prepísané ako text, jednoduchšie je oscenovať výstrižok z novín a tak to uverejniť . 

Pokračujem ale ďalej. Byt sme si vytipovali, kamarátka, kedže je o dosť zdatnejšia v nemčine dostala, za úlohu nakontaktovať uja z realitky. Už komunikácia prebiehala dosť náročne, ujo bol trošku neochotný, ale možno toho mal veľa. Po týždni sme si dokázali dohodnúť termín obhliadky. V sobotu o 16:00. Prišli sme na danú adresu, a keď ujo vybehol z poza domu, tak som sa už smiala stále až doteraz, aj keď trochu cez slzy. Starší pán, s mastnými vlasmi, v oblečení, ako by týždeň ryby chytal. A kliniec programu, strká kľúč do zámky a nič. Hodil na nás zúbožený pohľad doprevádzaný otázkou. A čo ideme robiť teraz? Rudy, môj priateľ už dvíhal dáždnik, že mu dá ranu z milosti, nech sa netrápi. Tak milý ujo si vzal zlé kľúče. Ešte štvrťhodinku sme ho počúvali, že nemá čas a dohodli sa o dve hodiny. To už prišiel našťastie pre neho s pravými kľúčmi, lebo ten rudkov dáždnik by to už istil. Tak nám v skratke ukázal byt a už sme brali s nadhľadom, že v byte bol prvýkrát, že o ňom nič nevedel. Keď dole v pivnici lomcoval každými dverami, lebo chcel nájsť práčovňu, tak to bolo len rozptýlenie na záver.

Záver.Ten je taký, že ujova provízia za toto má byť 1070 eur. A keďže nás okolnosti tlačia, my ten byt vezmeme. No dlho ešte budeme na neho nadávať. Na Slovensku sú naše služby ďalej a tiež provízie za prenájmy sa pohybujú v prízemnejších sférach. Ale to je už o rozdielnych možnostiach ľudí z daných krajín.

Hmm, číslo na uja mám, asi mu napíšem sms, že mu ponúkam bezplatný kurz realitného makléra na Slovensku. Po jeho absolvovaní by si mohol stanoviť ešte vyššiu províziu, veď už by to bolo aj za kvalitu.

A držte palce, nech nám dnes zdvihne telefón, že ten byt zoberieme.


Jana Chudá

Jana Chudá

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som detail v dave, a v detailoch je krása. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu